måndag, november 19

falsk marknadsföring



Innan jag gick från jobbet i fredags frågade presschefen vilka klubbar jag skulle gå på i helgen. Jag försökte förklara att jag må vara yngre än de flesta på jobbet, men om man ser till vad jag gör på helgerna är jag 40-talist. Sedan mötte jag Fredrik på NK och vi gick loss i delidisken: marinerade köttspett, ostrullar, bönblandningar och myntaröror. Sedan till systemet och vinhyllan: rött, vitt och dessert. På vägen hem frågade Fredrik försiktigt, ja, nästan lite förläget, om jag kunde tänka mig att titta på idol efter middagen. Visst, sa jag. Och han sken upp och berättade sedan för Karin när vi kom hem att det trodde han nog inte, att jag skulle gå med på att titta på Idol en fredagskväll!

När jag hälsade på Jens i Japan för snart ett år sedan hände något liknande. Jens var förvånad över att jag gladeligen hängde med på det mesta han erbjöd (arkadspel, biffhak med sumotema och fyllefest med japanska reklamare). Det måste nog börja tänka på vad jag sänder ut för personlighet. Bilden av mig som en kille som bara riktigt går igång på en naken Lena Endre på Dramaten, långsam turkisk film och akademisk ektronika stämmer ju inte riktigt.

Vad jag gjorde resten av helgen? Gick ett par promenader, åt lunch på bakfickan, sträckläste Jenna Jamesons biografi, tittade på fotboll och spelade squash.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home