lördag, oktober 27

Dominikos dom



- Ni kommer att få mycket stryk. Har du t ex sett Nalle och Janne, de dominerar på lunchen.
- Jag har ingen aning om vilken varken Nalle och Janne är och är du säker på att vi, jag och pingisproggaren, är så chanslösa som du säger?
- Ja, jag har ju sett er spela och ni släpper ner racketen för ofta (pingpongarvet); då har man ingen chans. Ni borde ta några lektioner och fila bort era teknikbrister.

Receptionisten på squashklubben sågar av mig och Joacim när vi i veckan anmälde oss till lördagens Wasa club masters i squash. Han är ju trevlig, Dominiko, och vi trodde naturligtvis på hans dom.

Med det i bagaget gick jag något modfälld över bron i förmiddags för att vara med i min första squashtävling. Särskilt besvärligt kändes det när jag hade det här att leva upp till.

På plats visade det sig att det var ett märkligt spelsystem där alla spelade tre tidsbestämda matcher om 20 minuter och där man sedan räknade ihop den sammanlagda poängkvoten. Jag lyckades vinna alla mina matcher, men en annan jävel vann stort i en av sina matcher och slog därför mig med ynka två poäng. Jag fick en racketväska från Karakel i andra pris.

Hörde du det, Dominiko, jag spöade alla Nallar och Jannar.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home