onsdag, oktober 31

P-G och Plund på popkonsert



Jens ringde igår och frågade hur konserten med Kurt Wagner på Södra teatern var i förra veckan. Jag berättade kortfattat att det var finstämt, anständigt, en aning sömnigt och att publiken var hysteriskt hovsam (vad än Kurt sa skrattade publiken, trots att inget han sa var kul).

Vad jag inte hann berätta var att jag, P-G och Plund (Plund? P-G:s Kramforskompis som visade sig vara läskigt lik min pappas poppolare, Lundvall) åt en bit mat på Folkoperan innan. Vi pratade om Avesta versus Kramfors och det var då P-G och Plund berättade om deras kompis, Skördetidsmannen. Ni vet han som laddade med buljong i en vecka för att kunna skörda en burk bea till helgen. Han störde sig så otroligt mycket på att när folk i Sollefteå (grannbyn) ropade på staten när regementet lades ner för ett antal år sedan. Ett sådant gnäll förekom aldrig i Kramfors när sågverken lades ner! Menade han och skrev ned sina tankar kring detta till dåvarande ansvarig minister (Björn Rosengren?). Man kan tycka att det var att överreagera, men jag menar att det var en intressant observation som förtjänar en stor burk Lohmanders.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home