tisdag, augusti 21

Den allvarsamma leken och en V-ödla



När jag gick på lunch idag stötte jag på Sofia. Hon var första gången i stan med sina tvillingar. Jag brukar inte vara så intresserad av bebisar, men det här var något annat. Först trodde jag att det märkliga med dem var att de var så små (de vägde ett par kilo styck vid förlossningen) och liksom låg i varsitt litet fack i vagnen. Men när jag fick dem presenterade för mig förstod jag genast vad det handlade om: De hette Harry och Olof. Sofia är sosse men menade att hon inte hade en tanke på vad namnen gav för associationer (vilket är lika osannolikt som att en representant från tivolihögern omedvetet skulle döpa sina tvillingar till Robert och Henry).



Apropå det fick IT-killen Henrik barn för cirka ett år sedan. Han berättade stolt att hon skulle heta Lydia. Jag lovordade den fina referensen till Den allvarsamma leken. Det gjorde även en annan IT-kille, Chippe. Men han syftade på en ödla i TV-serien V.

1 Kommentarer:

Blogger André Johansson skrev..

Det är så här i efterhand tydlig att Chippe vann referensmatchen. Hjalmar Söderberg är ju förutsägbar kulturkanontrivia medan karaktärer från tv-serien V är att betrakta som kultconnaisseurkunskap.

22/8/07 12:55  

Skicka en kommentar

<< Home