onsdag, augusti 1

40-talistsemester





Vi hyrde bil i förra veckan för att åka Siljan runt. Vi var Jens, Stina, Fredrik, jag och Karin. Det blev 40-alistsemester. Vi jagade höns, handlade örngott och fritidskläder på outlet, fabriksförsäljningsfyndade knäckebröd, utställning i Verket, bodde på Dalacarlia i Tällberg, åt våfflor i Siljansnäs, tittade på Jobs handtryck, var på total relax och letade loppis.

Men framför allt dansade vi pardans vid Hjortnäs brygga. Det var svårt att tro att man befann sig i världens modernaste land när man såg människor i alla åldrar bugga på en brygga i Siljan. Alla var nyktra (katalan och kaffe istället för öl och chilinötter). Alla dansade bra bugg. På väg hem fick vi väja för en cyklande familj. Mannen hade cykelhjälm och barnet i en stol på pakethållaren. Kanske världens modernaste land ändå.

Bilder från SWEJENS

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Var det nån brun avocado då, Einstein?

2/8/07 04:32  
Blogger André Johansson skrev..

Det enda som riktigt upprör mig med Kinky Afros text om mig är att han styr hit en massa läsare. Jag ser det i statcounter: hundratals läsare från bloggens mittfåra strömmar varje dag till min blogg. Plötsligt är jag indirekt ett flugpapper för sköna killar utan humor. Usch.

2/8/07 11:12  
Blogger André Johansson skrev..

Jag förstår ju att det bryter mot någon avgörande och viktig princip men det är inte utan att jag frestas att uppmana Kinky Afro att ta bort länkarna till min blogg.

2/8/07 12:04  
Blogger SweJens skrev..

Trodde aldrig jag skulle få se dagen då en skämd frukt väckte så ont blod.

2/8/07 15:01  
Anonymous Anonym skrev..

Det furiösa genom häcken överfallet på hönan på slutet var militärstrategiskt genialt. Var var du 1709 när vi behövde dig ?
Karins försök att på mild P1-skånska övertala hönan att ge upp och återvända till cellen var också mycket fint. Åsså den där tuppstruttande André som är mest fjäderfä av alla. Snyggt Jens.

2/8/07 22:11  
Blogger André Johansson skrev..

Jag är litet förtjust över när Karin konstaterar att hönsen är dumma. Och jag menar fortfarande att min teori om att den vita och svarta hönan jobbar i par inte fick tillräcklig tid att prövas.

2/8/07 22:54  

Skicka en kommentar

<< Home