onsdag, juni 20

Tennis, någon?















Igår blev jag utmanad av en läsare av denna blogg i tennis. Ett utmärkt initiativ som jag gärna ser att fler tar efter. Niclas, som läsaren heter, hade bokat bana på Kungliga Lawn Tennisklubben. Palmes och Scheins gamla tennisresidens. Bara en sådan sak. Vi hann med två set (6-0, 6-2) och jag servade av en sträng. Niclas passade då på att påminna mig om vad Lars Gustafsson skrev i ”Tennisspelarna”: Om utomjordingar skulle komma på besök skulle de imponeras av två saker. Mozart och tennisserven.

2 Kommentarer:

Blogger André Johansson skrev..

Niclas, vill du ha revansch i veckan?

2/7/07 22:17  
Blogger André Johansson skrev..

Det ville han. Men jag vann igen. 6-2, 6-2. Får han bara kontroll på serven kan de nog bli jämnt nästa gång!

15/7/07 23:54  

Skicka en kommentar

<< Home