söndag, juli 15

Någon annanstans i Sverige


Jag hade som ni märkt svårt med Almedalsbloggandet. Det finns naturligtvis en del att göra sig lustig över, och en del intressanta seminarier att rapportera från, men min barack på Snäck hade ingen uppkoppling. Kylskåp saknades också. Någon teve fanns det inte heller. Man hade naturligtvis kunnat ta med datorn till Almedalsområdet, men det var tre kilometer dit och vi hade cyklar. Ett par dagar regnade det. Så det blev som det blev med det.

Men det innebar å andra sidan att jag fick tid att läsa den andra boken jag fick i födelsedagspresent. Den första, av Per Engström, var ju fantastiskt fin och den andra, ja, den var nog till och med bättre. Det heter ”Någon annanstans i Sverige” och är skriven av Hans Gunnarsson. Ett slags radhusångestroman. Gunnarsson har absolut gehör för folkliv i byn: Han fångar en hel landsbygdsmentalitet i sin stilsäkra skildring av ett underligt sammanträffande någonstans i Sverige. Den är liksom lysande. Jag menar att ni måste läsa den.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home