lördag, juni 9

Tre små fester

Tre små fester i rad. Och det är bara lördag förmiddag. Det började i onsdags med släppfest för Differnets nya skiva. Den ägde rum i Pet Sounds Bars källare och det var väldigt varmt. Min gamla kompis från Nynäshamn, Stefan, dansade alkissamba till A-Ha. Alaaddin rynkade på näsan åt den ljudkonstiga livespelningen. Cranberries på Hovet blir bättre trodde han. Jag köpte kaffe av Differnets egen barista, Per (det ingick i skivköpet). På torsdag morgon när jag vaknade drack jag det. Det var gott och rätt som det var stack det till lite. Distinkt. Lite som en Differnetlåt. Sa han inte det, baristan, Per, att tanken var att det skulle växla på det sättet. Men visst sa han även att han skojade?

Det fortsatte på torsdag efter veckans korpmatch (1-1 mot City Gross). Denna gång på en innergård på Kammarkargatan. Ola hade sommarfest för sitt arkitektkontor och jag drack rödvin och åt baklava. Stefan viftade med den Atlasutgivna boken Bögjävlar och sa att han hade mig på sin toalett (i en tidning). Jag bokade upp familjen Rabe-Andersson för mat. Ola för en lunch om ett kommande seminarium om staden och Annina för en middag på PA. Vid etttiden gick jag hem. Tog sällskap av Annina och Phillip (en finsk bloggare) och de pratade om vilket av mumintrollen som var en typisk fag-hag.

I fredags tog jag semester och sov. Läste tidningarna vid Norrmälarstrand (det som jag trodde var Kungsholmsstrand tills för några dagar sedan) och snart kom Mattias och gjorde mig sällskap. Vi gick vidare till Joacims reseföretag som hade släppfest för en nyknackad hemsida och vi drack vin och åt en bit sushi (det visade sig att den cateringbeställda sushin innehöll jätteräkan och en broschyr fixades snabbt fram som visade hur den påverkade ekosystemet). Vi pratade sydkoreansk film med Jörgen och sedan kom Karin och Katja och vi gick till ett Vinotek och köpte vinslattar ur en automat.

Och nu är det alltså lördag förmiddag och någon liten fest borde det kunna bli även idag. För idag fyller jag år. 32. Har fått tre presenter. Alla från Karin. En äggskalsvit sportväska (Lacoste), ett par ljusgula strumpor (Ralph Lauren) och ett knallgult badlakan (Pellevävare). Tre bra presenter och tre bra små fester, med andra ord.

4 Kommentarer:

Blogger Bockstensmannen skrev..

Jag läste förstås "ett knvllgvlt badlakan (Pelle Wäfare)" och blev lite knäckt. Sen läste jag igen. Grattis på dig, gamle samlagsman-lookalike!

10/6/07 22:42  
Blogger André Johansson skrev..

Tack! Samlagsman och Christer Gardell-lookalike. Och David W kallar mig för strumpmas. Tre nya fina presenter!

11/6/07 15:42  
Blogger Stefan skrev..

Vår Bögjävlarbok är utgiven på Atlas och inget annat... rätt ska vara rätt.

Nu har jag bytt ut dig på toa mot ett nytt nummer av Hyresgästföreningens nya tidning som jag aldrig kommer ihåg namnet på...

15/6/07 01:11  
Blogger André Johansson skrev..

Så är det: rätt ska vara rätt. Nu står det Atlas istället frö Modernista (jag förutsatte att ni givet ut den på ditt förlag).

Den heter Hem & Hyra. Men första numret är det bästa hittills. Rent visuellt.

15/6/07 09:21  

Skicka en kommentar

<< Home