lördag, maj 26

Folkrörelsederby
















Min sista text
på Jet Set Junta handlade om fotboll. Den beskrev bland annat om hur pappa kastade bollar i huvudet på mig när jag som grabb försökte läsa Stephen King-böcker. Det är en sak jag saknat länge. Man kan säga att jag ibland drömt om tiden när jag var tom i bollen. Men nu är längtan över! Hyresgästföreningen region Stockholm har en korpfotbollslag och eftersom de behövde folk fick jag och Erik hoppa in från Riksförbundet. I torsdags kväll på en grusmatch i Älvsjö mötte vi Coop. Ja, det var ett gammalt hederligt folkrörelsederby och vi vann med 6-0. Sannolikt för att de börjat klippa sina medlemsband. De saknade spelidé.

(Om ni undrar varför jag inte har matchtröja på mig beror det på att de inte räckte till alla. Det är därför jag har en urtvättad Yvonne-tshirt med dödskallemotiv på mig på bilden.)

2 Kommentarer:

Blogger SweJens skrev..

Om nu Yvonne-tshirten är din. Kan du inte blogga m den då?

Grattis till segern!

26/5/07 11:04  
Blogger André Johansson skrev..

Ska jag blogga om en urtvättad tshirt menar du? En som jag köpte för tio år sedan i Eskilstuna på en inomhusfestival där Yvonne, Kent, Superswirls och Soundtrack of out lives spelade? Nej, det låter tråkigt, tycker jag.

28/5/07 10:17  

Skicka en kommentar

<< Home