tisdag, maj 29

Nitty gritty-frippa
















De senaste tre åren har jag med ett par avstickare klippt mig på en salong på söder som ägs av en syrian från Södertälje. Det har genererat generiska Gant-frippor (eller Ken-frippor om man så vill, det är samma sak) och de gånger jag klippt mig på fredagar har jag fått ett glas vitt vin. Hon som klippt mig har blond romantisk frisyr, är snackig och heter typ Carina. Musiken i salongen var Radio RIX och tidningarna Cosmopolitan och Veckans NU.

Idag på lunchen provade jag frisörsalongen som ligger i Nitty Gritty-butiken: dom hairdressing. Musiken var Embassy och Broadcast och tidningarna Vice och Rodeo. Hon som klippte mig hade en mörklockig asymmetrisk frisyr, bar dödskalle-tshirt, schackrutiga Converse och hette typ Caroline. Hon var fåordig och bjöd på cappuccino.

Min nya Nitty grittty-frippa (den är lite synthig) var tre gånger så dyr som min gamla, men jag är nöjd. Även om jag naturligtvis föredrar partybrudmiljön framför smygläsarsalongen.

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Jag klipper mig också hos de där blonda förortstjejerna som är jättegoa, lyssnar på Rix och har en kamphund i salongen. Eller klippte. Jag fick en jättekonstig lugg sist.

30/5/07 10:00  
Anonymous Anonym skrev..

allt man undrar nu är: var Nitty Gritty-frisörskans dödskalle-tshirt en Yvonne-tshirt att spela korpfopoll i?

//Björn

30/5/07 11:21  
Blogger André Johansson skrev..

Ja, den hade funkat betydligt bättre som korpfotbollströja än som ansträngt avslappnat streetmode.

30/5/07 11:42  
Blogger Bockstensmannen skrev..

Vadå, har du skippat din christer gardell-frippa till förmån för smygläsarsynthbarr? Nu blir jag orolig!

31/5/07 00:12  
Blogger André Johansson skrev..

Haha! Ja, jag är rädd att det mesta av Christer Gardell-frippan är borta. Men jag vet inte om den nya är SÅ smygläsig.

31/5/07 09:21  
Anonymous Anonym skrev..

Bra med synthlugg jag är mycket nöjd med det. Jag hoppas att det inkluderar det obligatoriska agrumh-märket insnaggat i nackhåret och kanske en aningens antydan till Limahlslingor.
Annars tycker jag gott du kan testa den anarkosyndikalistiska blotarfrissan som pryder Mattias Gardell.

31/5/07 20:16  

Skicka en kommentar

<< Home