onsdag, januari 31

Du kan väl skriva något om Jarvis Cocker på Berns?















Min inkorg är full av frågor om vad som hänt med bloggen. Är det inte dags att uppdatera den? Du kan väl skriva något om Jarvis Cocker på Berns?

Det skulle jag kunna men vet inte riktigt hur en sådan text skulle se ut. För är det något som tråkar ut mig så är det konsertrecensioner (Fredrik Strage undantagen). Men om bortser från själva konserten, som var okej, såg det andra ut ungefär så här:

Eftersom jag inte hinner hem mellan jobbet och konserten (man vill ju alltid hem och byta strumpor) springer jag förbi Götrich och köper en paislymönstrad näsduk. Jag kammar mig och går till Operabarens bakficka där en halstrad råbiff och Karin väntar. Vi dricker ett glas öl och går till Berns, där det i det närmaste är fullsatt. När jag ser mig omkring märker jag att jag vet väldigt lite om de som står där framme, men gud vad jag känner igen de som står där bak. Där, längst bak i lokalen, är det 90-talsfest med Mats Olsson, Wannadies-paret, Terry Ericsson, Jan Gradvall, Magnus Carlsson, Ola Andersson och Annina Rabe. De ser ut att ha väldigt trevligt och så här i efterhand måste jag säga att det hade jag också. En trevlig kväll. Vad det nu betyder?

6 Kommentarer:

Blogger SweJens skrev..

En trevlig kväll? Det är väl 6 enheter som jag har förstått det.

31/1/07 15:07  
Blogger André Johansson skrev..

Jag tror i och för sig att det räcker med 4 enheter. Men det är någonstans därikring, det har du nog rätt i.

31/1/07 16:04  
Anonymous Anonym skrev..

Den där Stormy Weather-låten var verkligen sämst. Jättesämst. Usch.

31/1/07 17:13  
Blogger André Johansson skrev..

Om jag ska ge ett mer uppriktigt omdöme var konserten inget som engagerade mig. Det gör ju å andra sidan ingen konsert längre (tror jag). Men jag gillade en låt. Tonite.

http://www.last.fm/music/Jarvis/_/Tonite

31/1/07 21:47  
Anonymous Anonym skrev..

hej! här sitter vi och äter parfymgodis och dricker lite rödtjut till det samtidigt som vi pratar om gamla minnen. Vi funderade då när en revansch emot Masken skulle kunna infinna sig måntro?? För att en seger skall infinna sig så bör den gamla klyschan "Blunda och slå" begravas och ny taktik praktiseras!!!

/Forehandsläggan och Underpirren

3/2/07 21:03  
Blogger André Johansson skrev..

Ah, bästa Kalle och bästa Peter!Sitter ni i Rimbo och surfar från ett Scandichotell samtidigt som ni äter polly och dricker rödlim? Det låter inte så dumt. Men vet ni, jag har precis flyttat till en ny lägenhet och när jag igår kväll gick upp på vinden för att bl a magasinera mitt pingisracket och vet ni vad jag hittade då? Ett pingisbord! Ja, det var visserligen av sämre sort och har kanske sett sina bästa stunder, men tänk att ett eget pingisbord på en gammal torkvind!

PS. Hälsa MAsken.

4/2/07 18:02  

Skicka en kommentar

<< Home