måndag, februari 4

Squashskolan: 1. Russin



Peter Englund skrev för en tid sedan om en plåtburk med russin och hur viktig den var för hans författarskap. En riktigt bra skrivardag kunde han parera små sockerfall med russin. På så sätt slapp han lunchen och författandet liksom flöt fram. Jag jobbar lite likadant. För att jag ska orka spela squash i två timmar på söndagskvällen med Wasa SCR har jag numera alltid med mig ett litet paket russin. Jag är övertygad om att jag inte haft en chans på den nya argentinaren Angel om jag inte laddat med Sun-Maid igår. Nästa gång ska jag prova att ta med mig två paket och ge dansken Thomas en match. Jag har av någon anledning svårast för de utländska spelarna i klubben (fransmannen, vad han nu heter, har jag dock aldrig förlorat mot).

EDIT: Eller ja, det här med Peter Englund-referensen var mer en förevändning för att locka hit David W. Men det verkar inte hjälpa (han verkar hänga med den där Brusa högre lilla å istället), så då kan jag lika gärna säga som det är: Det var Karin som köpte sådana där små russinpaket som hon smugglade ner i min squashväska. Tanken var att jag skulle äta en ask på vägen hem för att inte komma hem vimmelkantig av utmattning. Och det har ju inte så mycket med russinrusig tennsoldatsprosa att göra.

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Inte sjutton har jag övergett din gamla kocketta dräktblogg. När du skriver att du ätit russin så blir det ju genast intressant att kommentera. Jag trodde du skulle provocera med nått hetskt utspel om det depraverande med att tugga lakritstuggummi(fan vilken utskällning jag fick) och att jag därigenom skulle behöva ge igen med nått angrepp på din allmännt historielösa livsstil men nu har du ju hänvisat till Peter Englund och det är alltid bra. Dock är det ju lite slående att Englund äter ICA:s russin medan du naturligtvis måste snobba till det med Sun Maid. Man kan väl anta att färgen på paketet matchar dina squashstrumpor och squashskjorts och att paketet liksom buktar fram på ett utstuderat lättjefullt sätt strax ovan bakfickekanten.

Undrar hur många semlor Greider smäller i sig i morgon?

4/2/08 21:33  
Blogger André Johansson skrev..

Ja, tänk att du gick och smaskade på ett lakritsstimorol, som en annan Anita, när jag ringde en dag. Röker du också?

Okej då, här kommer nästa korrigering: Det var inga sådana där fina Sun-Maid som Karin köpte, utan att helt enkla Coop-russin. Betydligt mer mer proletärt än Englunds krämarrussin.

4/2/08 22:07  
Blogger SweJens skrev..

Sen tar du väl en liter Proviva blåbär som avslutning på passet?

5/2/08 00:22  
Blogger André Johansson skrev..

Nej, men man kanske borde börja med det. Tänk vilken god och nyttig dryck!

5/2/08 09:54  
Anonymous Anonym skrev..

Varför flashar du med sun maid när cooprussin ger starka stofila folkrörelsepoäng? Har du blivit en provokatör på gamla dar?

5/2/08 13:58  
Blogger André Johansson skrev..

Hittade inga bilder på cooprussin på nätet och så är ju tjejen på bilden fin.

5/2/08 14:08  
Anonymous Anonym skrev..

Peter Englund-referensen var mer en förevändning för att locka hit David W.

Jag har ju sagt åt dig att du måste blogga mindre stora fotografier på dig själv iklädd limegrön halsduk och mer om Front 242 och skolpolitik om inte slaget (en uppskattad liknelse för övrigt) ska vara förlorat.

5/2/08 21:57  

Skicka en kommentar

<< Home