måndag, januari 28

Fejkad fredagsaktivitet och fint födelsedagsfirande



Han misstänker inget. Vi är framme om ca 15.

Nu åker vi från Skanstull.

Två min!

Mina tre sista sms från i fredags är skickade till Stina. Vi har planerat kvällen noga under veckan och innan jag bekräftat för henne att kusten är klar har vi badat. Han gillar ju det, Jens, att bada. Och jag ville vara säker på att få honom att nappa på en fredagsaktivitet innan På spåret började. Stina behövde tid för att grilla lammkorv och grädda sötpotatisgratäng och gästerna spelrum för att anlända och gömma sig i vardagsrumsmörkret.

Förresten, bada, det är kanske fel ord, det är ju inget vuxna sysslar med i bassäng. Men det var nog trots allt det vi gjorde. Plaskade runt i Eriksdalsbadets stora simbassäng och tävlade i vattenrutschbanan. Förbannade att hopptornet var stängt och tävlade i vem som kunde simma under vattnet längst.

Sedan tog vi alltså tunnelbanan från Skanstull till Hammarbyhöjden där ett gäng med snutar, reklamare, finfilmförsäljare, miljöpartister, tandläkare, doktorander, journalister och H&M-ekonomer väntade i vardagsrumsmörkret med bubbel och födelsedagssång. Jens fyllde 30 år och natten blev, som jag tror bilden belyser, lång och lyckad.

3 Kommentarer:

Blogger Tor Billgren skrev..

Bilden skapar gåtor. Är den tagen före festen? Det förekommer ju inget svineri någonstans. Tavlorna hänger rätt och blommorna står i sin vas. Skjortan är nedstoppad och osolkad. Läpparna har frisk kulör och är inte rödvinsblåa. Men flaskorna äro öppnade. Det är rödvinsslattar i glasen. Snacksskålen tom. Håret antyder att mannen har legat utslagen på soffan. Blicken är den nyvaknes, han som vaknat ur coman, rakt in i andra andningen. Hm. Det verkar ha varit en trevlig tillställning. 2008 är 30-åringarnas år. Jag måste bygga upp ett stort lager av gebortvin, Ayn Rand-böcker och restaurangpresentkort

1/2/08 08:40  
Blogger André Johansson skrev..

Fin bildanalys, Tor!

Din tolkning och dina frågor låter jag stå obesvarade. För inte vill du ha svar?

1/2/08 10:43  
Blogger Tor Billgren skrev..

Nej absolut inte.

1/2/08 18:05  

Skicka en kommentar

<< Home