måndag, december 24

Grabbarna i Krylbo



Årets julkort från mamma och pappa

”Jaså, du ska hem till grabbarna i Krylbo över jul. Det brukar man inte höra mycket om, när du är hemma och hälsar på grabbarna i Krylbo

Faddern, förhandlingschefen, har nyss lånat mig Leif GW Perssons ”Faller fritt som i en dröm” (du som gillar Palme) och vi pratar jul. Han tror jag mörkar Krylbo (det ska naturligtvis vara Avesta, men han säger fel med flit, den fan). Retas om att jag skulle skämmas för mitt ursprung. Men så är det naturligtvis inte och nu är jag i Avesta och firar jul med mamma, pappa lillebror och kusiner. Igår träffade jag, kan man säga, grabbarna från Krylbo. Det var fotbollsmatch på frosttäckt konstgräs. Skogsbo (som jag egentligen kommer ifrån, en liten stadsdel två kilometer från centrum) mot Brunnbäck (ett villaområde två kilometer från Krylbo). Vi vann med 7-3 trots att vi var en man kort.

Snart kommer kussarna. Dags att sätta på sig julslipsen.

God jul!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home