tisdag, november 20

Bergmanbröllop



Jag kände att jag gick för långt i inlägget nedan. Plötsligt framstår jag som en kille som gillar Neil Strauss. Därför vill jag berätta att jag bestämde mig för att gå med i svenska kyrkan igen. Det hände för ett par timmar sedan när jag satt med mamma och Karin på restaurang Kungsholmen och åt ett pretentiöst grillspett. Anledningen är enkel: Jag vill ha möjligheten att gifta mig i det där strama skugglösa ljuset i Skattunge kyrka. Helst ska prästen vara lika bister och ha samma slags snedbena som Gunnar Björnstrand.

6 Kommentarer:

Blogger Tor Billgren skrev..

Annars kan jag viga er vid Ales Stenar, iklädd fårskinn och träsvärd.

23/11/07 17:45  
Anonymous Anonym skrev..

Ni kommer att vandra ut på kyrktrappan/ale stenar och skrida genom en alé av stegrande speedways till tonerna av nån knepig Sea Monstersdänga medan gästerna kastar oanvända liknelser över er. Sen följer en kanonmiddag med fina tal och rörande telegram från den samhallfinansierade institutionsvårdsbloggen Rodeo som tackar för att du av nån outgrundlig andledning länkat till dem i alla år och tidskriften Neo som skickar med några rörande ord av Augusto Pinochet. Efter styrdansen serveras en gigantisk spettekaka stående på ett broderi med IFK Malmös emblem och innuti spettekakan klättrar det omkring små kanariefåglar som kvittrar på P1-skånska. Till dansen blir det naxosindie för hela slanten med Embassy som husband som naturligtvis ser till att tolka Janne Lucas och Hugo Montenegro. Det kommer bli fantastiskt.

Det där med att gå ur svenska kyrkan...inte så fräscht kanske minst sagt... nåja välkommen tillbaka i allafall.

23/11/07 21:52  
Blogger André Johansson skrev..

Till skillnad från ditt bröllop då du i sister of mercy-tischa tassade fram till altaret till tonerna av din gitarrprällepappas valsversion av en 16 horsepower-bootleg. Precis när du ombeds kyssa bruden påminns du om din svensexa där sven wolter hånglade upp dig i ett slags karaokeversion av fröken julie.

På efterfesten bjöd en delegation från järnkaminerna på violshots och visade sina jenna jameson-tatueringar. Det var fantastiskt.

23/11/07 22:41  
Anonymous Anonym skrev..

Det där med Sven var en underdrift. Jag blev påmind om att han ståjuckade mig mot en vägg på restaurang Engelen samtidigt som lynchmobben till gröna hissenindränkt karaokepöbel hurrade och skrek på sina vilda tungomål.

Att läsa porrstjärnebiografier är bara den ytligt upplyste kulturmannens ursäkt för att få sig lite hederligt snusk till livs.
Alternativet till detta är att lusläsa nedanstående adress och flämtande förfasa sig. Wow, vilken objektifiering och konservering av könsroller!

www.etiskaradet.org/erk.html

24/11/07 10:28  
Blogger André Johansson skrev..

Ja, vad har van gils med en skitsnygg och halvnaken tjej att göra!

24/11/07 13:17  
Blogger André Johansson skrev..

Det var för övrigt karin som köpte jenna-boken. Och jag läser allt som hon läser.

24/11/07 13:19  

Skicka en kommentar

<< Home