fredag, oktober 19

Vykort från en radioman



I samband med förmiddagsfikat går jag alltid förbi mitt postfack. I bästa fall ligger ett exemplar av branschtidningen Bofast. Men en gång i kvartalet dyker det upp något riktigt fint. Som idag:

Påfågeln undgick hundens käftar med en hårsmån, genom att ylande veckla ut sina omständliga vingar och flyga upp på en mur på norrsidan av slottet – den som vätter mot sjön och den plats från vilken Charles återser efter så många år; ”middle aged and loveless”. Ha en underbar höst. Kram Tor Billgren


Tack, Tor. Du gjorde min dag.

2 Kommentarer:

Blogger Tor Billgren skrev..

Varsågod. Det var dessutom dimma när vi var där. Helt perfekt! I en radioapparat nära dig den 8 november.

(jag hade nog tänkt mig ett "det" mellan "återser" och "efter". Det blir ju ofta lite kladdigt på kort)

19/10/07 22:33  
Blogger Tor Billgren skrev..

I den kommande filmen spelas Mr Samgrass av en skådespelare som är född samma år som du, André. Ha ha ha. Fast jag kan lätt hålla mig för skratt, jag är ju typ lika gammal...

24/10/07 17:32  

Skicka en kommentar

<< Home