torsdag, oktober 25

Spritblandningen är den nya folkbildningen



Alldeles nyss fick jag en inbjudan till en släppfest av Neos sjätte nummer. Jag anmälde mig blixtsnabbt (David: jag kommer naturligtvis ha på mig Svenskt näringsliv-uniform bestående av ålinrökt sammetsblazer från harjaktshögermärket Hackett, Pradas gubbkonservativa lackskor och GB-Glace-sockor från Paul Smith).

Det intressanta med inbjudan är att Neo skamlöst snor folkbildningsandelar från Erik Olsson. Spritblandning verkar vara den ny grenen på folkbildningsträdet. Se bara:

[...] magasinet Neo (har) i samarbete med Smirnoff Black after work i våra nya redaktionslokaler på Kungsgatan 60. Förutom ännu ett fantastiskt nummer bjuder vi på säsongens cocktails och drinktips från två av Sveriges bästa bartendrar.

4 Kommentarer:

Blogger Unknown skrev..

Det mest förvånande med den här anmälningen är att Neo-folket — som värdesätter fina saker som halvfranska band, krämig cappuccino och höga borgerliga bildningsideal — säljer ut fullkomligt till en högst medelmåttig vodkafabrikör av beg. bilhandlartyp. Fy fan.

26/10/07 08:59  
Blogger André Johansson skrev..

Jo, visst, men försöker inte Smirnoff black vara lite sådär ofarligt tv4-fräsch i sin estetik? Jag är övertygad om att Erik Olsson-människan tar sig en smirnoff och tonic efter att avslutat värv.

26/10/07 12:42  
Blogger Unknown skrev..

du menar att det är en "premiumvodka"?

26/10/07 17:22  
Blogger André Johansson skrev..

Ja, jag tror att det lite så jag menar. Revisorifieringen av brukssprit. Som tequila och El diablo.

27/10/07 20:58  

Skicka en kommentar

<< Home