Spritblandningen är den nya folkbildningen
Alldeles nyss fick jag en inbjudan till en släppfest av Neos sjätte nummer. Jag anmälde mig blixtsnabbt (David: jag kommer naturligtvis ha på mig Svenskt näringsliv-uniform bestående av ålinrökt sammetsblazer från harjaktshögermärket Hackett, Pradas gubbkonservativa lackskor och GB-Glace-sockor från Paul Smith).
Det intressanta med inbjudan är att Neo skamlöst snor folkbildningsandelar från Erik Olsson. Spritblandning verkar vara den ny grenen på folkbildningsträdet. Se bara:
[...] magasinet Neo (har) i samarbete med Smirnoff Black after work i våra nya redaktionslokaler på Kungsgatan 60. Förutom ännu ett fantastiskt nummer bjuder vi på säsongens cocktails och drinktips från två av Sveriges bästa bartendrar.
4 Kommentarer:
Det mest förvånande med den här anmälningen är att Neo-folket — som värdesätter fina saker som halvfranska band, krämig cappuccino och höga borgerliga bildningsideal — säljer ut fullkomligt till en högst medelmåttig vodkafabrikör av beg. bilhandlartyp. Fy fan.
Jo, visst, men försöker inte Smirnoff black vara lite sådär ofarligt tv4-fräsch i sin estetik? Jag är övertygad om att Erik Olsson-människan tar sig en smirnoff och tonic efter att avslutat värv.
du menar att det är en "premiumvodka"?
Ja, jag tror att det lite så jag menar. Revisorifieringen av brukssprit. Som tequila och El diablo.
Skicka en kommentar
<< Home