onsdag, maj 2

Män som byter kläder med varandra




















Jag var i London i helgen. Det var mitt första besök i Storbritannien (jag vet, jag är väldigt sent utvecklad) och allt var mycket spännande. Jag ska skriva mer om Barbican och This is England, Dorchester och Kate Moss så småningom. Men jag ska redan nu berätta att i helgen fick jag veta att det finns en modevariant av när Mattias får ärva mina gamla kalsonger (när han glömt egna efter våra springturer): När en Rodeoman tröttnat på sina Ralph Lauren-byxor och lämnat dem till Judiths på Söder köper nämligen en annan Rodeoman dem. Det berättade Björn när han låg i badet och drack whisky och läste the New Yorker. Samma ”män som byter kläder med varandra”-fenomen med skillnaden att jag inte förmår se modespaningen i mitt och Mattias kalsongbyte.

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Okej nu tar vi det jädrigt lugnt här. Kooooom inte och säg att du varit i London utan att ha tillbringat åtminstone två dar på Imperial War Museum eller tog du det för så givet att du hellre skrev lite om kalsingar.

2/5/07 18:57  
Anonymous Anonym skrev..

"Det berättade Björn när han låg i badet och drack whisky och läste the New Yorker."

Hahaha! Jag älskar Björn!

3/5/07 10:39  
Anonymous Anonym skrev..

Att se det futtiga och larviga i det som gör sig märkvärdigt och är uppblåst och göra öm och kärleksfull satir av betraktelsen är du en jävel på!

3/5/07 10:55  
Blogger André Johansson skrev..

David, tror du att jag åker på tennsoldatssafari när det finns högklassiska silkesskarves i olika Paul Smith-butiker?

Det enda anständiga jag gjorde i London, enligt dig, var att jag tittade lite på big ben med femtio skolklasser runtomkring mig.

Mattias, tack!

3/5/07 12:46  
Blogger André Johansson skrev..

Jag vill understryka att RL-anekdoten är sann (som allt annat i den här bloggen).

3/5/07 13:15  
Anonymous Anonym skrev..

Vem är det på bilden? Burt Bacharach? Ray Krebbs?

6/5/07 02:39  

Skicka en kommentar

<< Home