söndag, maj 6

Bästa fyran

















Igår och idag har jag varit i Jakobsberg. Bästa fyran. Karins brorsdotter, Linnea, var i riksfinal med sin klass från Ljungsbro. Direkt när jag kom in i sporthallen förflyttades jag tillbaka 20 år i tiden och befann mig mentalt i Mockfjärd och klockan var nio på morgonen. Tävlingspirr i magen. Mackor i ryggsäcken. Nylimmade Sriver FX-plattor på Gatien-stommen. Tränaren, Sven-Inge, blandar sportdryck. Men nu var det alltså Bästa fyran-final 2007 och jag fick nöja mig med att coacha några av klassens spelare.

Sent igår kväll gick jag och Karin och tog en sängfösare på El Diablo. En nyöppnad mexikansk restaurant som jag antar borde vara vår kvarterskrog (den ligger alldeles runt hörnet). Den är väl trevlig och så men kan det bli mer Kungsholmen, och blank av samtid, än att servera årgångstequila till Ernst and Young-revisorer som tar sig ett afterworkglas och pratar tertialrapporter. Jag beställde hur som helst en margarita (deras specialitet) och förflyttades än en gång tillbaka till mitt gamla pingpongjag. Sven-Inge, pingistränaren, älskade Tequila. Men årgången struntade han blankt i.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Ja, men hur gick det för Linnea i pingisen då?

Jag och många andra försökte förmå er att ni skulle bo kvar i förorten. Men nej då! Innerstan är väldigt TV3schabbig och inbunden Dan Brownig det kanske vi kan slå fast gemensamt nu.

6/5/07 20:20  
Blogger André Johansson skrev..

Klassen kom på 15:e plats. Inte illa! Och Linnea vann de flesta av sina matcher plus några dubbelmatcher.

Vi ska flytta tillbaka till förorten senare. Till Enskede.

6/5/07 20:32  
Anonymous Anonym skrev..

Vilka vann, vilka vann!

Enskede är bra. Problemet är väl att IT-konsulterna och Dan Brown- revisorerna flyttar efter. Plötsligt kommer gräsmattorna att vara klippta där ute.

Läste du om ministrarnas val av arbetsrumskonst på regeringskansliet i DN idag?
Mikael Odenberg utmärker sig igen som den levande nidbild av en moderat han är. Han är viktig.

6/5/07 22:09  
Blogger André Johansson skrev..

Det var en fantastisk bild och bildtext! Leni hade läsande kvinnor och Odenberg bytte dem mot löddriga hästar i strid. Bättre än så blir det nog inte.

En annan sak med Odenberg som jag gillar är att Greider hoppades att han kunde vara en person som kunde driva fetmafrågan eftersom det tydligt låg honom varmt om hjärtat.

6/5/07 22:59  

Skicka en kommentar

<< Home