söndag, oktober 22

Röda havet 2














Thommy Berggren lämnar Operakällaren klockan 22.00. En halvtimme senare skrider Cissi Elwin in och sätter sig på hans stol. Jag äter middag med Björn och Karin. Jag dinerar som om jag vore 65: Öl, snaps, husmanskost, knäckebröd och avec till kaffet.

För ett par timmar sedan var vi på Stadsteatern och såg Röda havet 2 med Anne Petrén i huvudrollen: Lite dans, lite poesi, lite videoprojektion. Föreställningen är en timme lång och riktigt bra. Jag har generellt väldigt svårt att le - för att inte tala om att skratta - men under stora delar av Röda havet 2 ler jag. Petréns lakoniska kommentarer är lysande. Vid två tillfällen skrattar jag. Det låter lite stötigt, rassligt. Som om jag har en beläggning på stämbandens skrattcentra.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home