onsdag, oktober 4

Förlåt Falkenberg
















Jag mejlar iväg minnesanteckningarna efter mötet med de två muslimska männen. Dags att åka hem. Hur var det nu: soppa, vitlöksbröd, glass, lakrits och apelsiner (rena rama ramadan-skörden!). Det ska jag väl komma ihåg utan att skriva en lapp. Kommer ihåg allt men hittar inte den film jag glömde nämna nyss: Wassup Rockers. Larry Clarks nya. Eftersom jag inte vill komma hem till en sjuk Karin utan film hyr jag Storm. Den svenska filmen Storm. Den svenska hyllade filmen Storm som handlar om en kall journalist på tidningen Nöjesguiden som tinar. Han dyker ner i barndomen för att hitta nycklar till sitt varmare jag. Under ytan utspelar sig en film som är en blandning av Kenny Starfighter och Sin City. Jag förstår ingenting.

Förlåt Falkenberg.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Wassup Rockers är 1) verkligen en rakt igenom komedi. Ganska trygg också. Ingen dekadensromans och inget (nej, inget) sex. Och 2) väldigt rasistisk.

17/10/06 00:12  
Blogger André Johansson skrev..

Det var värst. Måste se den snart.

17/10/06 08:59  
Anonymous Anonym skrev..

Som komedi är den jättebra. Det är revyhumor fast med barn i rollerna. Sen det rasistiska består i att filmens syfte är att vara ett argument för att latinos egentligen bara vill spela hardcore och åka skateboard men blir förtryckta av de svartas kultur med kläder i xlarge.

17/10/06 14:57  

Skicka en kommentar

<< Home