måndag, juli 2

Min pellevävare-tjej


Det började redan på min födelsedag när jag fick ett badlakan av märket PELLEVÄVARE. Ett klassiskt svenskt kvalitetsmärke, berättade Karin. Igår gick vi en sväng på stan och då var det dags igen: PELLEVÄVARE-rea på NK. Nu har vi knallgula handdukar på toaletten (och ett till badlakan i linneskåpet). På väg hem gick vi förbi en butik som reade ut livsstilsdesign. Där hittade Karin en grön shoppingvagn i tyg. Rutig retro. Som gjord för att helghandlande på Daglivs.

Jag är rädd att Mattias fick rätt när han samma dag som vi flyttade in på Kungsholmen spådde att: "Snart kommer ni handla prydnadskuddar på ROOM". Det känns lite konstigt så här i början - att ha årgångstequila runt hörnet har jag precis vant mig vid - men snart känns det säkert helt naturligt att en alldeles egen PELLEVÄVARE-tjej.

6 Kommentarer:

Blogger SweJens skrev..

Pellevävare är Sveriges Paul Smith.

2/7/07 22:17  
Blogger André Johansson skrev..

Ja, där har du en poäng. Båda är god smak och fin kvalitet i klassiska snitt men med lite pigga och poppiga färgkominationer. Tälttantstyg både två, gissar jag.

3/7/07 11:10  
Blogger x1x1x2 skrev..

Är handukarna bra då? För jag har ett set som jag fick för en massa år sedan och de var ju fina och mjuka, men absorberar knappt vatten så jag har de för att ligga på stranden mest, eller för att lägga på bordet när jag plantorkar yllekläder. Och så har de trådat sig jättemycket, fast de har ju några år på nacken som sagt. Men de var så fina de på bilden... Älskar rutigt.

4/7/07 22:20  
Anonymous Anonym skrev..

Igår fick jag provligga något slags livsstilskudde på Hjärnegatan. Det kändes nästan bisarrt västermalmskt. Men skönt.

5/7/07 10:15  
Blogger André Johansson skrev..

Joakim, jag har inte provat min PELLEVÄVARE än, så jag kan inte uttala mig om dess torkduglighet. Men är inte alla handdukar så där "impregnerade" i textilen innan man tvättat dem ett par gånger?

Mattias, det var vanliga sovkuddar! Visst, fina gåskuddar från NK, men jag var tvungen att köpa nya. Den tempur jag fick i present var så varm att jag svettat sönder bäddmadrassen. Då behöver man fluffet från NK!

5/7/07 12:01  
Anonymous Anonym skrev..

För mig är de fina färgerna mest ett plus. Mitt Pellevävarebadlakan är underbart strävt och absorberande. Liknande har jag bara stött på hos riktigt luggsliten lågbudgetfrotté (näst bäst efter PV).

12/7/07 02:35  

Skicka en kommentar

<< Home