måndag, juni 11

Överraskningsuppvaktning












Jodå, det blev en fjärde fest. Tre sekunder efter att jag publicerade förra bloggen ringde mamma, pappa och lillebror på dörren. En timme senare kom två av mina kusiner och Conny (utan kamphund). Överraskningsuppvaktning. Jag fick engelsk konfekt, rödvin och kastruller av kussarna. Av mamma och pappa fick jag strumpor, psykedeliska kalsonger, en blommig duk och en ergonomisk kudde. Min bror hade som vanligt köpt hemelektronik: En mixer. Mamma hade bakat tårta och sju sorters kakor och jag hade en flaska rosébubbel i kylen så det var bara att bänka sig på innergården under ett parasoll.








Vid fyratiden satte vi oss i skuggen på Fleminggatan och tittade på Stockholm maraton. I ena filen susade tätklungan förbi. I den andra lunkade de som precis blivit varvade fram. Det var ett folkligt skådespel i kroppar, hållning, mode och teknik. Den lunkade skaran såg bitvis exakt ut som de där banderillerossnubbarna i den tecknade Tjuren Ferdinand-filmen. Jag har inte sett mycket kul kropp i konstiga kläder sedan Midnattstravet på Romme. Förmodligen kommer det att bli det finaste minnet från min födelsedag. När pappa, jag, lillebror och Conny satt på trottoaren utanför en blomsteraffär och sniffade på ångande fantastiskt folkliv.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home