tisdag, juli 10

Jag och Freivalds

Resumés man i Almedalen, Claes de Faire, skriver i sin blogg att jag är lite som Freivalds. Jämförelsen grundar sig i att jag jobbar som utredare på Hyresgästföreningen och bor i en bostadsrätt på Kungsholmen. Han berättade det glatt i samband med Monas tal igår. Han hade nyhetsnäsan i vädret och sa att: Är inte det konstigt att du bor i bostadsrätt och värnar hyresrätten! Visst, om möjligheten fanns för mig att bo i hyresrätt skulle jag gärna göra det. Det viktiga borde för övrigt vara att jag som anställd har kompentensen att sköta mitt jobb.

I det avseendeet kan jag tycka att det är mer märkligt att Claes blogg till stora delar är devota porträtt av andra mediemän. Och att de stilistika kvaliteterna kanske inte riktigt korresponderar med hans yrke.

5 Kommentarer:

Blogger SweJens skrev..

Killarna från Motala va...

10/7/07 13:18  
Blogger stefan skrev..

André: "Visst, om möjligheten fanns för mig att bo i hyresrätt skulle jag gärna göra det."
Du har väl ställt dig i bostadsförmedlingens kö, André? Om inte, ställ dig där med en gång, ett råd i all välmening! Tidigare än vad man kanske tror så har man fått en bra hyresrätt. Ska be Mattias prata med dig om detta.

11/7/07 14:13  
Anonymous Anonym skrev..

Det är väl snarare så att du eftersom du har råd att köpa bostadsrätt undviker att ta plats på hyresrättsmarknaden till förmån för dem som inte har det lika bra som du. Det är en medkännande och solidarisk gärning.

17/7/07 11:10  
Anonymous Anonym skrev..

borde du inte stavat stilistiska rätt, när du klagar på andras brist på kvalitet?

27/7/07 18:20  
Blogger André Johansson skrev..

Ett felslag på tangentbordet har inget med stilistik att göra.

28/7/07 11:43  

Skicka en kommentar

<< Home