onsdag, februari 7

Från matlåda till medverkan















Mina mediemeriter bestod för några dagar sedan av att min köttfärs (innehållande en halv korv chèvre) varit med som genrebild i ett Rapport-inslag. Jag gnällde lite om det här och i måndags blev jag bönhörd. Allt kom på samma gång: Tv4, Ekot, Rapport, Studio Ett, Hem & Hyra och i princip alla nyhetstidningar (både riks och lokalt) och en rad lokala radioinslag. Hur det kändes? Som att kliva in ett parallellt universum där allt man gör filmas, spelas in och citeras. En mycket märklig känsla som först nu börjar gå över. Jag är ganska nöjd med dagen, men tycker naturligtvis att jag borde ha valt en snyggare skjorta (i Rapport-inslaget) och att jag kunde ha fått sådant där TV-smink som Annina brukar ha på sig när vi träffas. Men i övrigt börjar jag nu så sakteliga landa och mitt öra så smått svalna.

2 Kommentarer:

Blogger Tor Billgren skrev..

Du gick hur bra som helst, André. Min artonåriga lillasyster ringde efter reportaget och sa att hon skulle söka sommarjobb på Hyresgästföreningen.

9/2/07 08:23  
Anonymous Anonym skrev..

Det var ta mig fan det finaste jag hört angående diskreportaget. Hälsa syrran!

10/2/07 23:30  

Skicka en kommentar

<< Home