fredag, september 1

Rapport-debut
















Det är inte första gången som jag med avundsjuka ser någon av min mina kollegor gå förbi mitt rum med en Rapport-reporter i släptåg. Det ska i egenskap av expert på hyresjuridik eller, som in det här fallet, energipolitik uttala sig med miljonen tittare som målgrupp. En annan sitter surt och knackar i sina Excel-ark som när det blir en färdig rapport i bästa fall blir en notis i gratistidningen City.

Men den här gången visade det sig att det var min tur! Ja, kanske inte riktigt på den nivå jag hade hoppats, men om ni tittar riktigt noga i någon av helgens Rapport-sändningar kan ni se mig. Eller mig och mig, snarare min matlåda. Den är av genomskinlig plats och innehåller fiberfusilli och köttfärssås. Det kanske inte låter så läckert, men det är chèvre i färsen. Ganska mycket chèvre, en halv korv. Jag försökte berätta det för den inrikesreportern Göran Åhgren, att det kanske ser ut som en riktigt torftig ungkarlslåda, men låt dig inte luras, det är chèvre i färsen. En halv korv.

Sedan fick jag så autentiskt som möjligt, under tystnad, placera matlådan i kylskåpet medan kameran rullade. Det var nämligen så att Åhgren ville ha lite bilder på vardagliga elsituationer och kylskåp drar ju el och där kom jag som av en slump med chèvrefärs under armen. Om jag har tur ser man även delar av min arm. Jag hade lila kortärmad skjorta vid tillfället. Ben Sherman. En gammal sak som hängt med länge och inget jag hade valt imorse om jag visste att den skulle visas i Rapport. Då hade jag naturligtvis valt en långärmad skjorta med snajdiga manschetter. Förmodligen Paul Smith.

4 Kommentarer:

Blogger SweJens skrev..

Inget ont om din chèvre. Men det låter som ett av de reportagen Kjell H beskriver här
http://www.journalisten.se/kronika.aspx?Article_Id=11531

Im crazy flowing over with ideas
A thousand ways to woo lovers so sincere
Kjell and André what a beautiful combination
Sending shivers up and down my spine

1/9/06 14:03  
Anonymous Anonym skrev..

Chévre är så nittiotal! Men det låter ganska gott med en halv korv chévre i köttfärssåsen.

1/9/06 15:30  
Blogger Tor Billgren skrev..

Den artikeln är helt enastående bra. Häglunds penna är full av krut. Måtte den aldrig riktas mot mig.

André, förmodligen trodde Ågren att du hade korv i köttfärssåsen. Och varför kommer Rapport till Hyresgästföreningen och tar genrebilder?

1/9/06 18:19  
Blogger André Johansson skrev..

Om man går i på svt.se och trycker sig fram till fredagens 1930-sändning (5.50 minuter in i sändningen) får man både se min matlåda i kylen, en micro i aktion och gyllenbrunt bröd som hoppar ur rosten. Finfina genrebilder hela bunten.

Varför på hgf? Vi har mycket hushållsapparater i huset.

1/9/06 21:40  

Skicka en kommentar

<< Home