lördag, december 16

Julfest och glöggmingel















Torsdag. Årlig julfest på Hyresgästföreningen. Julklappsutdelning. Får en bit regnskog. Delas därefter in grupper med fruktnamn. Blir banan. Får i uppdrag att foto fyra saker på stan. Sedan middag. Alternativt julbord. Karibiskt. Får färgglad krans kring halsen och ananasdrink. Visning av fotografierna på storbildsskärm samtidigt som julbordet dukas. Pilgrimsmusslor och jätteräkor. Två glas vin per person. Folkrörelserestriktion. Två tomteklädda ombudsmän underhåller med Lelle Printer-pastischer som behandlar dråpligheter under året som gått. Tar en Calvados med P-G och Henrik i Baren. Åker hem tidigt.

Fredag. Glöggmingel på Modernista. Möter Annina vid Slussen. Nysnickrad trätrappa ner i en källare. En lång fontän delar kontorslandskapet. Stefan bjuder på maltwhiskyspetsad glögg. Jenny har gjort snittar. Pietro pratar om hypen kring Martinas bok ”Allt”. Björn antecknar. En debutant läser högt ur sin nya bok. Tror den handlar om Möllan. Mitt i uppläsningen dundrar en åhörare ner för den långa trapan med en resväska i släptåg. Dricker en Leffe och åker hem tidigt.

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

"Pietro pratar om hypen kring Martinas bok ”Allt”."

Om jag var i hennes kläder skulle jag vara lite förskräckt över att boken just nu förs upp i den trånga ändtarmsöppning som svensk hipstermeida utgör. Det kan aldrig vara bra.

16/12/06 13:52  
Blogger Bockstensmannen skrev..

fint formulerat, Mattias, jag instämmer givetvis. Nu några frågor till André om festen i modernistakällaren som jag då inte var inbjuden till:

1. har de löst råttproblemet. Hur?

2. läcker det från taket eller har de fixat tätning?

3. kunde man kissa någonstans där nere, förutom i fontänen?

17/12/06 19:15  
Blogger André Johansson skrev..

1. Tyckte mig höra att råttorna var kvar. Kan tänka mig att de knaprade i sig Regina Lunds diktsamling medan vi åt pepparkakor.

2. Det verkade vara tätt. Men även där är jag osäker.

3. Jag tyckte mig se att någon gick in i något som liknande en toalett. Men jag kissade i fontänen.

18/12/06 09:44  
Anonymous Anonym skrev..

Jag vet från en mycket säker källa att Modernista-råttorna bara äter William S Burroughs. Inte ens dom vill ta i Regina Lunds fantastiska ädelpekoral.

18/12/06 11:06  
Anonymous Anonym skrev..

den säkra källan tillägger:råttorna är nästan under kontroll tack vare mumifierande gift från polen och färdigbyggda lokaler, men deras tuggpreferenser intygas. för övrigt var det bara en gäst som ramlade i fontänen. mycket irriterande när man nu gillrat så effektfulla fällor...

18/12/06 13:51  
Blogger Bockstensmannen skrev..

Fan, det låter uppstyrt. Och det kinesiska tryckeriet har fått pröjs?

18/12/06 17:10  
Anonymous Anonym skrev..

Bockstensmannen, nu tycker jag å Modernistas vägnar att dina frågor börjar bli lite väl närgångna.

18/12/06 20:21  

Skicka en kommentar

<< Home