söndag, november 19

Det ljuva Ljunggrens














Jag är på Söder och Ljunggrens bar och restaurang med Alladin och Karin. Samtidigt som jag försöker förklara för Alladin vad det är för ett slags ställe vi är på går en lika full som PR-posh kvinna förbi. Hon tränger sig förbi mig i den smala passagen mellan pelarna och passar då på att smeka min mobiltelefon som jag har i framfickan. Med vad hon tror är en oberörd och överlägsen min går hon vidare mot sitt sällskap. Vid bordet sitter Sofie Fahrman och Jens Assur. Bakom dem sitter Moneybrother. Han har likadana smala hängslen som jag har på mig (en nästan lika given hatt och blås-accessoar som linnet). Vid bordet bredvid sitter Anton Glanzelius och flinar i uppknäppt vit träningsoverallsjacka.

Jag berättar för Alladin vad jag just noterat och åker hem.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Det hör med att ha en mellanöstern-mållgan som accessoar i en text, ja jag pratar om Aladdin här (jag är inte säker på vad han är men jag chansar), liksom en lustig kille som man kan liksom berätta om, som följer med, som är lite rolig, fast man inte vet om han finns ... känns inte det lite "Claes Britton åker till Göteborg och skriver om det i DN:s månadsbilaga (anno 1997)"? När ska du, André, skildra avenyn?
/Sanningen

20/11/06 07:56  
Blogger André Johansson skrev..

Om min egen hus-Borat, A, vill upptäcka avenyn lovar jag att skildra det göttiga gemytet på avenyn.

20/11/06 09:18  
Anonymous Anonym skrev..

Om du vill minska risken med några tusen procent att tvingas upptäcka att du har samma hängslen som han i Moneybrother bör du nog sluta att handla dina kläder på det där Nitty gritty.

20/11/06 17:28  

Skicka en kommentar

<< Home