lördag, september 9

Ville Vessla-wannabes


















- Vi kommer aldrig att få vara med i den där bloggen, Gunnar, det förstår du väl. Vi är de skäggiga, positionslösa gymnasielärarna. Vi får inte ens vara med som statister, fortsatte prästsonen, nu karaktäristiskt gestikulerande.

- Jo, det du nyss sa kan mycket väl komma med. Det skulle kunna vara en bra början på morgondagens blogg, sa jag och försökte le.

- Förresten, André, vad är det där för skor du har på dig? De där spetsiga sakerna som ska sticka fram bakom gardinen. Som Ville Vessla! Brukar du göra det, stå bakom gardinen och smyga med de där skorna som tittar fram?

- Nu kommer ni garanterat med! Jag ska berätta om när stilpolisen från Rågsved retar mig för mina fashionförsök. Hur du först kallade min korta trench för Inspector gadget och hur du nu går på om att mina nya manchesterskor med läderklädda tåhättor är Ville Vessla-wannabes.

- Hörde du det, Gunnar, vi kan få vara med i bloggen!

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Ja! De skäggiga gymnasielärarna! Som en av de trognaste läsarna av den här bloggen kräver jag att de skall vara med mer. Skorna ser snygga ut, förresten.

9/9/06 18:21  
Anonymous Anonym skrev..

Äntligen har vi slagit oss in. Tack Annina för det fina epitetet positionslös. Jag och Gunnar är dock oroade för att vi skall mista denna hederstitel eftersom vi är tveksamma till Johan Croneman efter hans orättfärdiga VM-studiosågning. Du är mycket bättre. Kan du inte kräva en reprisering av Jeeves & Wooster förresten?

André. Glöm inte att dina läderklädda tåhättor är väldigt snarlika en blandning mellan glassen Nogger och en manlig omskärelse(brit) men som helhet är det naturligtvis: Alltid denna Vessla!

9/9/06 18:43  
Anonymous Anonym skrev..

Tack för de snälla orden. Jag vill dock betona att epitetet jag gav er var INTE positionslös, utan "icke-positionerande". Och det är ett ord som innebär något mycket fint - och i vår samtid synnerligen ovanligt .
Jag skall naturligtvis kräva en reprisering av jeeves & wooster omgående!

10/9/06 13:48  
Blogger André Johansson skrev..

Ja, jag minns antagligen fel eller så lät det roligare med postionslös.

Jag berr också om ursäkt för den pajigt pixlade bilden på ville-vessla-skorna. Den är tagen med en sådan där webcam. Inte bra.

10/9/06 14:56  
Blogger Tor Billgren skrev..

Den här diskussionen var det mycket att tjuvlyssna till.

11/9/06 13:41  
Blogger Tor Billgren skrev..

mycket trevligt, i.e.

11/9/06 13:42  

Skicka en kommentar

<< Home