fredag, september 15

Bildbylinen

- På vilket sätt skiljer sig din blogg från de texterna du skrev på Jet Set Junta, den karismatiska Kissing mirrors-Per ser lurig ut när han ställer frågan utanför Bonden bar.

- Ja, det är en bra fråga, men jag tror att de kommer att bli mer vardagliga, och förhoppningsvis mindre duktiga texter än de som jag skrev på Jet Set Junta. Svarar jag inte. Men jag tänker att jag borde svarat så. Vad jag igår svarade minns jag märkligt nog inte. Svarade jag kanske inte alls?

- Den stora skillnaden är bildbylinen. Det fanns inte utrymme för den på jsj, sticker Friendly Noise-Mattias in. Han ser inte lurig. Han är lömsk.

- Nej, det är så sant! Jag krävde en mäktigare bildbyline och när jag inte fick igenom mina önskemål startade jag eget.

Sedan gick vi i till Makelberge-eventet och när jag beställer en stor starköl (på indieklubb dricker alla stora starköl, något märkligt med tanke på att det korresponderar knackigt med indiepopens estetik) funderar jag över bilden. Jag har fått en del kommentarer om den och omdömet lyder i tur och ordning:

Jösses, du ser full ut, vad tuggar du på, haha, du ser ju ut som Morrissey, man kanske kan byta bild efter ett tag, det var en porrig bild, ska du verkligen ha en där.

(Bilden, i sidhuvudet, är för övrigt tagen högst upp i Hammarbybacken på något slags rave i slutet av augusti. Jens Eriksson har tagit den och jag var naturligtvis på min höjd salongsberusad.)

10 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Min väninna L sa att du ser misstänkt mycket ut som en samlagsman på den där bilden. Hon sa att intrycket möjligen förstärktes något av att det första ord hennes ögon föll på i bloggen var "kåt". Det här var flera veckor innan Philip Roth-recensionen publicerades.

15/9/06 13:27  
Blogger André Johansson skrev..

Samlagsman, det är inget vidare omdöme va?

15/9/06 13:46  
Anonymous Anonym skrev..

Hon ägnade hela vår barndom åt att vara kär i Mickey Rooney. Alltså Mickey Rooney när han var barnstjärna, på 40-talet. Så hennes omdöme när det gäller män kanske inte är helt tillförlitligt. Men nej, samlagsman är inte ett helt positivt omdöme. Jag har väl förklarat för dig vad denna manstyp går ut på?

15/9/06 13:59  
Blogger André Johansson skrev..

Jag minns Kärleksdåren mycket väl, men jag är osäker på hur samlagsmannen funkar. Ge mig samlagsmannen!

15/9/06 14:01  
Anonymous Anonym skrev..

Samlagsman = knullis?

15/9/06 14:12  
Blogger André Johansson skrev..

Jag är rädd för det. Men Annina reder förhoppningsvis ut det där snart.

15/9/06 15:14  
Anonymous Anonym skrev..

En samlagsman är en man med ett utseende, som oavsett om man vill det eller inte (oftast ofrivilligt), leder tankarna till hur den här personen ser ut vid samlag. En samlagsman är svår att beskriva exakt, det handlar mer om en utstrålning än några specifika drag. Men halvsluten, simmig blick är ett av de tydligaste kännetecknen. En generellt "känslig" framtoning likaså. En samlagsman är gärna en "fin" kille.
Tomas Andersson Wij är t ex ett exempel på en person med samlagsman-utstrålning. Thomas Bodström är en annan. Den där Morgan som läser nyheterna ytterligare en. Paul Weller, dessvärre, i synnerhet sen han blev äldre (här brukar många säga emot mig, men det är för att de inte har förstått vad en samlagsman riktigt är). Ernst Kirschsteiger (fast det är lite för obvious). William Hurt. Harvey Keitel.
En samlagsman är inte på något sätt upphetsande elker attraktiv utan något av en slempropp - i alla fall enligt mig och L,

15/9/06 15:38  
Blogger SweJens skrev..

Den bilden André... den är början på något mkt stort.

Ang samlagsman. Paul Ronge är 100% en samlagsman och så ser du inte ut. Snarare lite charmigt småkåt men för dryg för att ens orka knäppa upp byxorna.

15/9/06 18:28  
Blogger André Johansson skrev..

Känns fint att min egen fotograf i Tokyo täcker upp för mig när jag är på Dramaten. Bilden har, om man skrapar lite på ytan, naturligtvis ingenting med samlagsman att göra.

16/9/06 00:20  
Anonymous Anonym skrev..

jag och mina vänner läser din blogg varje dag och anser att du är lite av en indieicon. Varför skriver inte du för Rodeo? Du kan ju inte bli nekad på Riche för du är såååååå söt och sexig.

21/12/08 16:46  

Skicka en kommentar

<< Home