torsdag, mars 5

Skitårsshopping i Barkarby


För drygt ett år sedan anklagade jag Fredrik Reinfeldt för att svika Anders Borg. Sveket bestod i att familjen Reinfeldt snålfyndade sekunda sneakers i Barkarby när alla som läst fem poäng nationalekonomi vet att rejäl konsumtion är ett fantastiskt smörjmedlel för ekonomin. Borg, som läst flera hundra poäng nationalekonomi, var rimligen rasande. Men moderaternas budskap är ju å andra sidan numera att det är skitår och vargavinter och då passar outletlördag alldeles utmärkt även för en blå regeringschef.

Även jag har påverkats av moderaternas skitårsretorik. Igår efter jobbet tog jag pendeln till Barkarby bara för att köpa en rutig Whyred-skjorta som jag var för snål för att köpa på ordinarie pris innan jul. De tog över tre timmar. Det var kallt och jävligt och när jag kom hem visade det sig att skjortan var för stor. En riktig skitshopping.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Är inte en sån där skjorta en Veblen-vara om jag kommer ihåg min gamla nationalekonomi rätt? Du sabbar hela teorin om du köper såna produkter på rea. I och för sig bör sabbande av nationalekonomiska teorier ses som maximerande av nytta, så fortsätt du med ditt ickerationella beteende.

5/3/09 19:58  
Anonymous Anonym skrev..

Oj, jag skrev tydligen in ordverifieringen som namn över mitt för mänskligheten omistliga inlägg. Om jag skulle göra det igen skulle jag heta sumsemyt vilket inte är det sämsta att heta.

5/3/09 20:02  

Skicka en kommentar

<< Home