söndag, mars 1

Röda andningshål i Sjöstan


Sjöstan är blått. I senaste valet hade moderaterna haft egen majoritet om Sjöstan fått bestämma. Och socialdemokraterna hade haft mindre än femton procent av rösterna. Sedan jag flyttade hit har jag letat efter röda andningshål. Igår hittade jag ett. När David och hans hajkonnässör till son var på besök i Sjöstan gick vi till biblioteket (David ville kolla utlåningskvoten på inbundna Jan Guillou). På anslagstavlan satt ett A4. Där stod att Leif Pagrotsky skulle förklara krisen på nästa ABF-möte i stadsdelen.

Idag hittade jag ett nytt andningshål. Under ett brofäste hade någon sjöstadsradikal ungdom sprejat en röd stjärna. Valet 2010 kan bli något annat.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Minner om Flogsta i Uppsala typ 90-tal. En snubbe sprayade "Uppsala ut ur EG" och "Röd Front" på gatan. Samma kille sprayade skärmen på korridorsTVn med svart färg och försvarade det som en politisk handling. Han läste 60 alltid poäng per termin, det känns alltid skönt när vi medelmåttor kan konstatera att geni och galenskap följs åt.

2/3/09 19:59  
Anonymous Anonym skrev..

Jag letar också efter dem kan jag då säga..

4/3/09 08:45  
Blogger André Johansson skrev..

Nu blir jag förvirrad. Heter du Näringslivs-Anna och letar röda aningshål? Är inte det som att heta Konsum-Lasse och sakna NK:s delidisk.

4/3/09 09:35  
Anonymous Anonym skrev..

När du skriver Konsum-Lasse menar du väl typ Lidl-Kenta? Konsum och NK är rätt nära varann these days.

Väl rutet för övrigt.

6/3/09 20:19  
Blogger André Johansson skrev..

Tack. Jo, visst, de närmar sig varandra. Lidl är nog mer korrekt.

6/3/09 21:13  

Skicka en kommentar

<< Home