tisdag, mars 3

Roast på Berns


Fredrik, Stina och jag står och gapar bakom tre okända männsikor.

Som ni ser på bilden hade vi kul på kvällens Roast på Berns. Henrik Schyffert och Björn Gustafsson roastades av Parlamentet-typer. Jag vet inte riktigt vad vi - Fredrik, Stina och jag - gapar åt på bilden, men jag skulle gissa att det var åt Petra Mede (Jens stod på en balkong och fotade). Hon var som väntat roligast. I farten och så rått att man efteråt är säker på att hon inte gillar någon av de anda komikerkollegorna, på riktigt. Björn Gustafsson var skickligast. Och kanske kul. Men humor har inget med kul att göra, som jag tror Henrik Schyffert uttryckte det i någon intervju.


Jag har inte varit på så mycket stand-up live tidigare. Förutom en sorglig historia på en brunpub i Örebro för femton år sedan, med Thomas Petersson som dragplåster, är en kul kväll på Norra brunn för ett par månader sedan med Johan Rehborg, David Batra och Hans Brontén min enda erfarenhet. Då var det som sagt kul. Men man slogs av hur folklig publiken var. Kilkenny i kanna och frejdiga fredagsfrisyrer.

På Berns ikväll var det mediemänniskor och PR-personer på första halvan (Schyffert). Plus en hög med 80-talister på den andra (Gustafsson). Det var även mer skratt på Norra brunn än på Berns. Nu är det visserligen en aning orättvist att jämföra en fredag med en tisdag (två kannor Kilkenny kontra två glas rött), men man det verkar som att arbetarklassen är bättre på att ha kul än medelklassen.

UPPDATERING: Fler foton från Jens här.

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Det syns att ni hade trevligt
Vilka naturliga kanonbilder Jens !

4/3/09 08:26  

Skicka en kommentar

<< Home