lördag, februari 28

Stryktipsskandalen i Sjöstan


När jag var liten var ett av det bästa jag visste att tippa på stryktipset. Jag fick spela ett par enkelrader som mormor betalade. Sedan tittade jag på Tipsextra med pappa och morfar i teverummet medan mamma och mormor satt och skojade i salongen. I andra halvlek bjöd morfar pappa på en silvergrogg (sockerdricka och explorer). Och jag fick en Haiwa.

Nu var det väldigt länge sedan jag stryktipsade (och drack Haiwa), men den senaste tiden har suget kommit tillbaka. Därför bestämde jag träff med Jonas på Sjöstans pressbyrå (aldrig att jag skulle lämna in tipset på nätet) för att sno ihop ett 64-raders. Vi var litet ringrostiga och slängde ihop systemet på stående fot utan analys. Resultatet blev naturligtvis katastrof. Fem rätt. Nästa lördag ska vi sitta och fika i två timmar medan vi kokar ner rätt rad i ett nätt 64-raders. Tyvärr finns det ingen tobaksbutik i Sjöstan att ladda upp i innan inlämning. Stryktips utan stormagade kepsgubbar som luktar tobak är egentligen en ursäkt till Stryktips.

PS. För er som inte är så inne på stryktips kan jag meddela att fem rätt på ett 64-raders är skandalöst dåligt. En medelbegåvad apa som har rudimentära kunskaper om engelsk ligafotboll får statistiskt sett alltid mer än fem rätt på ett 64-raders.

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Hur många rätt får en intresserad apa?

28/2/09 20:20  
Blogger André Johansson skrev..

I snitt sju. Inte alls ovanligt med nio-tio.

28/2/09 20:37  
Blogger SweJens skrev..

Jag var helt säker på att det bara var medelbegåvade apor som skrev receptet på silvergrogg inom parentes.

1/3/09 02:10  
Anonymous Anonym skrev..

Jag för min del undrar över attraktionskraften i just 64-raders. Det känns som ett extremt prisvärt spel, som kunniga men inte så penningstarka spelare använder till att få tio rätt var femte vecka. (De veckorna de inte är någon utdelning.) Vore intressant att se statistik, jag tror att det är ett av de mest spelade systemen...

1/3/09 10:07  
Blogger André Johansson skrev..

SweJens: Jag är rädd att en och annan och silvergroggnovis apa läser den här bloggen. Därför.

1/3/09 10:48  
Blogger André Johansson skrev..

Andreas: Ja det ligger nog en del i det. Tidigare hade jag bra tippat 32-raders (av budgetskäl).

Jonas jobbade i sin ungdom en del med att utveckla u-system. Han har berättat att han har fulltecknade kollegieblock på vinden i kalmar. Om de plockas fram kan det hända att vi övergår till ett U 68, eller motsvarande.

1/3/09 10:52  

Skicka en kommentar

<< Home