onsdag, februari 25

Fotbollshäng på Medelhavspärlan

Image hosted by Tablefinder

Igår var första gången jag hängde i Sjöstan. Inter mötte Man U och restaurang Medelhavspärlan visade matchen på duk. Jag var där med FLM-Jonas och hans bror Daniel (båda har spelat fotboll i Kalmar FF och Jonas har spelat mot två av bröderna Elm! ). Även Joacim (aka pingisproggaren) kom förbi eftersom sportbarerna på Södermalm var fullsatta. Men på Medelhavpärlan fanns det plats! Även om det en bit i första halvlek, när Manchester United och Ronaldo redan visat var skåpet skulle stå, var i princip fullsatt.

Stämningen var trevlig och oväntat lågmäld för att vara fotbollsbar. Man märkte att Medelhavspärlan hade stammisar. Tobbe fick sin favoritöl utan att fråga och Lasse satt som vanligt i skinnfåtöljen framför bardisken med ölen på magen. Känns fint att ha det alldeles runt hörnet.

Apropå fotboll messade jag en gammal fotbollskompis från Avesta som vuxit upp med prins Westling (bananmonarki! ) i Ockelbo. Jag frågade om någon kul Westling-anekdot från Ockelbotiden men fick tillbaka: "Alltid nykter, alltid trevlig." Verkar som att kungahuset även har medietränat Westlings gamla Ockelbokompisar.

UPPDATERING: Jag ser här att prins Westling, precis som jag, har bott i Brickebacken

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

En liten rättelse - vi spelade i Kalmar Södra! Kalmar FF var våra värsta pojklagsrivaler. Vi föraktade främst deras osportsliga tilltag att dela upp sig i Kalmar FF 1 (för de bästa) och Kalmar FF 2 (för de sämre).

25/2/09 16:08  
Blogger André Johansson skrev..

Det tänker jag inte rätta! Det låter mäktigare med Kalmar FF och i den här bloggen får man skarva lite för en bra story.

25/2/09 16:10  

Skicka en kommentar

<< Home