måndag, februari 23

Mitt gamla Mojave 3-jag


Det började i ett studentrum i Brickebacken 1998. Tonerna från "Out of tune" strömmade ur min rumskompis, Stefan, del av vår gemensamma miljonprogramstrea i Örebro. Jag var fast. Några år senare tåg vi båten från Malmö till Köpenhamn och såg sångaren Neil Halstead uppträda i Christiania.

Idag på bussen på väg till jobbet lyssnade jag första gången på länge igenom Mojave 3-albumet "Out of tune". Och kom fram till att Mojave 3 och jag inte har så mycket att säga varandra längre. Jag hör att det varit vackert, men känner inget.

Samtidigt som jag skriver det här passar jag på att gå tillbaka ett steg till i tiden. Då Mojave 3 var Slowdive. Och kom fram till att åtminstone Slowdives "When the sun hits" fortfarande är vansinnigt vacker.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Mojave 3 är världens bästa balkongmuppsmusik.

Tur att det finns eviga hits som alltid berör lika mycket. Som verkligen säger nått. T.ex den här. Den här kan inte ens André tröttna på. Videon är antagligen den snyggaste ever.

http://www.youtube.com/watch?v=lPpUFBVSyWs

25/2/09 12:45  
Blogger André Johansson skrev..

Ja, lite Mojave 3 på balkongen kan vi såklart lyssna på. Men det kräver naturligtvis att du kommer och hälsar på. Vi har storhandlat igen. Frysen full med glass.

25/2/09 12:47  
Anonymous Anonym skrev..

Mojave är fortfarande poesi, berättar allt det där On the road inte gjorde, känslor fångade i glasburk, en outsinlig källa till inspiration.

11/3/09 10:07  

Skicka en kommentar

<< Home