måndag, juli 6

Den stora skillnaden med att bli far


Ola lockad till Sjöstan med hjälp av kött, sprit och stor balkong.

Sedan jag blev pappa får jag ofta frågan vad den stora skillnaden är. Jag svarar att den inte är så stor, men att man är hemma betydligt mer. Man bjuder på allt man har för att folk ska komma hem och umgås: Kött, sprit och stor balkong. Men det finns en till skillnad.

Det är midsommardag i en skog i Säter. Det duggregnar. Vi tar en bastu och hoppar i det 14-gradiga vattnet. När jag kommer upp ligger mina glasögon på sjöbottnen.

Det är andra dagen under politikerveckan i Almedalen. Solen gassar. Jag har precis lämnat tillbaka en hyrbil på Visby flygplats. Under en svart pärm ligger min mobiltelefon kvarglömd.

Det är lördag på Coop i Sjöstan. Himlen har öppnat sig. Det känns som upptaktsscenen till The Mist. När jag ska betala mitt balkongkött märker jag att plånboken ligger kvar hemma.

Sedan jag blev pappa har jag blivit disträ.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home