söndag, september 14

Fotboll, biljard och årgångstequila



Jag är sjuk. Min bror Mattias messar mig tidigt på lördagsmorgon. Han är sjuk och kan inte följa med på matchen mellan AIK och IFK Göteborg. Han får stanna kvar i Östanbyn. Matchen är en gemensam födelsedagspresent från Mattias och mig till pappa: Först fotboll sedan stekt ost på Soldaten svejk och storöl.

Mellan match och svejk spelar vi biljard. Pappa som, säger han, spelat supermycket i Säter på 70-talet läxar upp mig i spelet femma-nia. 2-0 i set. Efter ost och Bernard på svejken vill pappa ha årgångstequila. Vi smiter in på El Diablo och beställer två margarita med chili och ingefära. Det smakar pepprigt och torrt och han som serverar har en blond permanentad frisyr och skön style.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home