fredag, mars 28

Moskvas svar på Riche



"Even though we are from Sweden?"

Karin har redan börjat gå bort från vakten när jag testar tipset från ”I huvudet på Carolina Gynning”. Jag minns att hon sa det i ett av sina program, att det fina med Moskva är att man kan gå före i kön om man säger att man är från Sverige. Så jag biter ihop och frågar om man måste stå på gästlista även om man är från Sverige.

Vakten nästan ler lite och säger att: Jo, men om ni är från Sverige kan ni få gå in en timme, trots att ni inte står på gästlistan. Jag är glad över att jag inte behöver ta fram Army of Lovers-kortet. Ryssarna sägs ju gilla dem mycket och eftersom jag korrigerat en Army of Lovers-medlems julgran (foten var skev) ett par år sedan tänkte jag att det kunde ge tillträde till coola klubbar (jag har även firat nyår med E-Type, men jag är osäker om han är lika stor i Ryssland)).

Vi går in på designern Denis Simachevs bar. Antoninis Blow-Up projiceras på väggen. Musiken är hög och alla låtar är mixade med ett modernt dansbeat som bas. Tjejerna pinnsmala och 20+ och männen 35+ och har glasögon. Det ska vara ett hak där journalister hänger. Moskvas svar på Riche, skulle man säga om man tror att allt kretsar kring Spy bars gubbrum.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Jag råkade av en händelse köra min patenterade Brackiometer mot denna text. Den mäter brackighet i brack/km2/tid, på nått sätt.
Den slog runt tolv gånger innan fjädrarna flög ur och väste "åt helvete med alltihop" innan hela mojängen exploderade i eldhav till tonerna av Brahms Tyska requiem.

29/3/08 10:12  
Blogger André Johansson skrev..

Vad fan är det för fel på Carolina Gynning, Army of Lovers, E-Type och Spy bars gubbrum?

29/3/08 18:21  
Anonymous Anonym skrev..

Nä det är klart när du formulerar dig så kanske du har rätt i allafall får jag väl erkänna.

30/3/08 10:32  

Skicka en kommentar

<< Home