torsdag, december 11

Hard rock café



Häromdagen ölade Joacim och jag som vanligt på Hard rock café och konstaterade att det är sällan man träffar på någon som är hyfsat musikintresserad och som inte gillar The Cure. Man börjar tänka Globen 1992 och den blåa pyjamaslika turnétröjan med ett slags röda sjöstjärnor på som man inte så lite stolt gick omkring med i Domarhagskolan i Avesta trots att mina två övriga skivor, förutom The Cures "Wish", var Perssons pack och Tom Petty. Det var tider det.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Det var som fan! Var du också och såg The Cure i Globen 1992? Det har vi aldrig pratat om.

12/12/08 08:28  
Blogger André Johansson skrev..

Ja, men jag var inte värd Cure. Fröutom Petty pch Packet lyssnade jag vid den här tiden på Strebers och De lyckliga kompisarna. Men jag minns Cure-konserten som mäktig men att jag kände mig lite utanför. Det var liksom inte min arena.

12/12/08 09:30  
Blogger André Johansson skrev..

Min favoritbit med Cure är nog "Charlotte sometimes". Den liksom svävar men har den där snygga postpunkkänslan kvar.

12/12/08 13:46  
Anonymous Anonym skrev..

Charlotte Sometimes är verkligen det ohotat bästa de gjort.

15/12/08 10:41  

Skicka en kommentar

<< Home