måndag, november 17

Disponenten på Sturehof


"Hur har disponenten det då?"

En 35-årig man i marinblå kavaj med guldknappar höjer sitt champagneglas mot mig på Sturehof. Mitt emot honom sitter hans kompis, även han 35, i jeans och tröja och sluddrar. Klockan är strax efer åtta och han är redan packad. Jag blir lite ställd och börjar fingra på mina knallgula manschettknappar. Sträcker mig efter ett Stenbeckfinansierat ostron, berättar att det är bra med mig och försöker undvika vidare konversation. Man vet ju direkt när någon försöker jävlas med en. Och här sitter en jävel bredvid mig och driver med mina manschetter. Han vet ju mycket väl att disponenter inte jobbar så. De har mer diskreta färger. Absolut inte gult. De jobbar mer svart.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Du blir retad för din påfågelstil till och med på Sturehof! Konsekvent utfört.

17/11/08 14:05  
Blogger André Johansson skrev..

Ja, det är tydligt att man inte passar in någonstans. Men jag hoppas att sjöstaden ska visa större solidaritet!

17/11/08 15:00  

Skicka en kommentar

<< Home