lördag, maj 24

Halva priset för halva Hamlet



Titta mamma! Titta pappa! Jag kan också spela teater! Kunde han inte valt hockey istället, frustar en full pappa Jan i publiken. Mamma Marie mumlar något överslätande.

Titta Torsten, jag kan också rulla runt som en mask på scenen när jag ska beskriva ångest! Flink tar en värktablett till för att döva smärtan över att han är ersatt av en medelmåtta.

Jonas Malmsjö spelar Hamlet så illa att vi går i paus. Det känns rimligt eftersom vi köpt biljetterna för halva priset. Dramatenpubliken skrattar på fel ställen: Börje Ahlstedt går knasigt, kungen av Danmark blir påkommen med drottningen i soffan och en ung man dansar fågeldansen till modern musik från Brooklyn. Överklassbuskis.

Det där var sista gången jag besökte Dramatens stora scen på väldigt, väldigt länge.

1 Kommentarer:

Blogger André Johansson skrev..

Expressen håller med mig:

http://www.expressen.se/kronikorer/ann-charlottemarteus/1.1179256/ann-charlotte-marteus-bara-do-nagon-gang-hamlet

30/5/08 13:57  

Skicka en kommentar

<< Home