måndag, april 14

Flow Flux Clan



Varje lördag träffas Mattias och Katja och jag, och ibland även Karin på, PUB:s tredje våning för att äta lunch. En man dj:ar i ett hörn. En bartender med keps tipsar om billigt bubbel. Mattias och jag byter The Wire-säsong med varandra. Katja berömmer Karin för hennes Kramer mot Kramer-mundering. Mattias ger mig ett par Friendly Noise-skivor. Så där håller vi på. Sedan tackar vi för sällskapet och går hem och sover middag.

Nej, det där har väl egentligen bara hänt en gång, att vi lördagslunchar på PUB. Vi var nära att göra det igen i helgen, men då ångrade vi oss och valde Nationalmuseets Atrium istället. Kikärtsröra och lantbröd. Lax och ett litet glas vin. Kulturtantssafari.

Jag fick dock två nya Friendly Noise-skivor i lördags. Samlingen ”Splendid Isolation” och Action Bikers ”Hesperian Puisto”. På samlingen finns en fantastisk låt av Flow Flux Clan som heter ”Shut Out”. En Walker Brothers-cover. Ja, det finns naturligtvis en hel hög med bra låtar på samlingen (låtarna släpptes under 2007 på mp3 här tidigare). I Flow Flux Clan sjunger Action Biker och Differnet-Tomas styr reglagen. Som ni förstår: Bättre än så blir det inte.

3 Kommentarer:

Blogger Ulla Wennberg skrev..

Kom ihåg: alla kulturtanter och -gubbar har en gång varit människor i er ålder...
hälsningar Tälttanten Yllemor

16/4/08 08:25  
Blogger André Johansson skrev..

jag är inte säker på att kulturtant bara har med ålder att göra. annina, som är tälttantsexpert, har sagt att jag är en vardande.

och katja sa efter lunchen i lördags att: "du gillar kulturtanterna liiite för mycket, eller hur?"

16/4/08 22:09  
Blogger Ulla Wennberg skrev..

Det har du rätt i, själv känner jag mej som varande samtidigt i 10års- och 60årsåldern. Måste sparka på ett ekollon som ligger på trottoaren för att se hur långt det rullar.
vänliga hälsningar, Ulla W

18/4/08 08:54  

Skicka en kommentar

<< Home