tisdag, januari 6

2009 är slipsåret


I vanliga fall går jag längst in i hörnet på plan fem. Till vänster. Där sitter generalsekreterare Hammar och han vet hur en slipsten ska dras. Jag ställer mig i dörrposten och frågar försynt om han kan göra en sådan där symetrisk slipsknut. Inte en som alltid drar till vänster utan en rättvinklig rackare. Den som väl går under namnet Windsor? Hammar hummar och reser sig och går bort till spegeln utanför toaletten och knyter. Jag tackar och bockar och drar slipsen runt halsen.

Men nu är det slut med det. Jag har lärt mig att knyta själv. Ja, vi snackar ingen vinkelrät Windsor utan mer en enkel sak som drar åt vänster och som blir lite för kort. Vändningen kom efter andra avsnittet av säsong två av Mad men. Man kan bli ju bli slipstokig för mindre. Min nya knutkompetens är nödvändig eftersom 2009 ska bli Det Stora Slipsåret. Minst en dag i veckan ska jag ha slips på jobbet. Och då kan man ju inte springa in till hörnet på plan fem, till vänster, varje gång.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home