onsdag, december 31

Real Music



För tio jular sedan fick jag tre blandband av pappa. På kassettbandens rygg stod det Real Music 1, 2 och 3. De var 60-talsmusik på banden: Byrds, The Band, The Beatles. Den typen. Sedan dess har det hänt en del. Jag har mer eller mindre slutat att söka upp ny musik. Det blir bara värre och värre med åren och det är en trist utveckling. Man vill ju ha koll. Nuförtiden är det pappa som spelar upp ny musik för mig. I år var det till exempel mycket Bon Iver.

Jag passade på att söka igenom pappas itunes-bibliotek och hittade en del nytt. Men ironiskt nog fastnade jag för mapparna med Go-Betweens. Så nu har jag poden full med kanske världens bästa australiensiska pop. Precis som för tio år sedan.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Ok, du verkar vara i behov av hjälp. Det kommer en så kallad compact disc i ett så kallat kuvert inom kort.

1/1/09 17:05  
Blogger André Johansson skrev..

Så ska det låta!

1/1/09 17:11  

Skicka en kommentar

<< Home