torsdag, februari 5

Kirurgisk marknadsföring i bloggformat



När jag läste marknadsföring vid Örebro universitet för tio år sedan hade jag en lärare som berättade att kirurgisk marknadsföring, det var framtiden det. Den har säkert varit här ett tag, framtiden, men igår damp den ner i min inkorg. Eftersom jag varit på balett en gång fick jag igår följande mejl:

Hej André,

jag skriver för PR-byrån Jung. Jag tror, efter att ha läst din blogg, att det här är något som skulle kunna vara intressant för dig. Nu på onsdag, 11 februari, öppnar utställningen ”Maria Callas & Swarovski: Jewels on Stage” på Kungliga Operan. Utställningen visas i Guldfoajén och firar artisten och myten Maria Callas och hennes liv i operans rampljus. Här har du chansen att få en unik inblick i en divas spännande scenkarriär.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

haha

5/2/09 13:50  
Anonymous Anonym skrev..

Nja, det handlar nog inte om att du gått på balett nån gång snarare att intrycket efter att ha läst din blogg är att du verkar vara en fåfäng diva med för dyra strumpor och kanske skulle känna igen dig i Maria Callas. Det skall ju också erkännas att du sjunger rätt bra på din gälla kermitska. "Like a Child Again" med The Mission i Andrés tappning är nått jag verkligen vill rekommendera.

5/2/09 13:54  
Blogger André Johansson skrev..

Nåja, är det ngn som kan sin Mission är det kolingsborgknarkaren och prästsonen Westius som i princip vigde sig i nött svartrockar-tshirt.

5/2/09 13:59  
Anonymous Anonym skrev..

Knarkaren? Det närmsta jag var knark på den tiden var Mutant och Drakar och Demoner. Jag kan min The Mission men ingen framför dem som du i dina jättedyra strumpor.

5/2/09 14:06  
Blogger André Johansson skrev..

Alltså jag menar naturligtvis att du knarkade Kolingsborg. Inte att du tog droger. Mer än ngn ljummen 3,5:a i slussens kulvertar.

5/2/09 14:42  

Skicka en kommentar

<< Home