fredag, oktober 3

Söndagsfin i tokyo


Strax innan jag satte mig på planet till Japan fick jag ett sms från David. Där uppmanades jag gå på ett museum om dagen. Minst. Nu har det gått snart två dagar och jag tycker nog att jag konsumerat en del kultur, men något museum har det inte blivit. Men jag har shoppat en del. Tokyo har ju en alldeles egen shoppingkultur. Framför allt har jag hittat den tweedkavaj jag länge letat efter. Det är samma slags gråa fiskbensmönstrade sak som morfar alltid bar. Åtminstone när det var kallt. Och när man skulle vara söndagsfin. Då åkte den gråa fiskbensmönstrade saken på och man tänkte att det var synd att gårdagens åtta rätt på stryktipset inte var tretton. Det hade ju varit förbannat trevligt och få se Manchester C mot Manchester U. På plats. I bästa söndagsrocken.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home