måndag, augusti 4

Jag och Ingvar


Ingvar Carlsson pingisposar med århundradets backhandfattning

Jag är i Bakken en bit utanför Köpenhamn. Jag äter kinesisk lunchbuffé med familjen Olsson när telefonen ringer. Jag ursäktar mig och ställer mig i givakt. Det är Ingvar. Vi bestämmer träff i slutet av augusti. Jag frågar om det är okej om jag tar med mig min fotograf. Jo, det går bra, säger Ingvar, men något tjänsterum i riksdagshuset att träffas i finns inte att tillgå. Det tog borgarna när de vann valet.



Jag återgår till mitt sällskap och snart sitter jag och Karins brorsbarn, Amanda och Linnea, i en stor snurrande tekopp. Lite senare åker vi en bergochdalbana av trä från 1932. Två år äldre än Ingvar.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev..

Det är en fin Tyresöprofil det där. Våran Ingvar. Han svankar lite betänkligt på det där fotot.
Apropå på det kommer jag att tänka på de manliga modellerna i årets HM-katalog. Temat för fotona måste, och Jens of Japan rätta mig om jag har fel, ha varit att fånga ögonblick och nyanser av akut bajsnödighet, s. 192+183 är de främsta exemplen. Jag antar att det är stor konst. Utöver det visas nån halvtaskig skjorta tillverkad av en kedjad minsprängd fosterhemstreåring utan överkropp som inte får gå på toa i den indiska hettan eftersom det sinkar produktionen.

4/8/08 20:06  
Blogger SweJens skrev..

Nu har företaget där swejens (jensofjapans efterträdare) jobbar HM som kund. Så jag ska väl inte säga för mkt... Men den akuta bajsnödigheten är en mkt riktig beskrivning.

5/8/08 10:09  
Blogger André Johansson skrev..

Han svankar betänkligt beroende på backhandfattningen. Hade han haft en mer neutral fattning, där ett snabbt växlande till forehand hade varit möjligt, hade Ingvar haft en mindre svankande pose.

5/8/08 10:16  

Skicka en kommentar

<< Home